Wednesday, August 21, 2013

Inhaalslag 1

Ik zie dat ik de laatste maaksels van voor de vakantie nog niet gepost heb, bij deze:
 Ik heb het smocken ontdekt, dat is geweldig! Je draait elastisch naaigaren handmatig op de spoel, de bovendraad is gewoon garen in de juiste kleur. Je stikt nu rechte lijnen over de te rimpelen stof, 4 in dit geval, opletten dat de lijnen evenwijdig lopen. Vervolgens zet je er een heet strijkijzer op met een flinke portie stoom en voilá: magic. Dit komt uit Ottobre, het topje is heel erg simpel, het voor- en achterpand zijn identiek, raglan schouderstukjes, hals en mouwopeningen met elastiek. Een simpel broekje, ook uit Ottobre. De stof had ik vorig jaar gekocht om een mouwloze tuniek voor mezelf van te maken. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat de stofbreedte erg smal is en ik dus niet genoeg stof had. Saskia staat er erg leuk mee. Eén nadeel: het is net wat lang voor een kruipertje. Dus maakte ik nog een setje, het topje wat korter deze keer:

No comments:

Post a Comment