Sunday, May 15, 2016

Cool dude

Iedereen heeft een denim jack nodig, ook kleine meisjes. Wie zegt dat jeans altijd blauw moet zijn?

Everybody needs a denim jacket, even little girls. Who says denim needs to be blue?





Het was een labor of love, ik heb er mijn back-up naaimachine voor tevoorschijn gehaald. Bijna iedere naad moet doorgestikt worden, geen Jeans zonder topstitching. Maar het is met ander garen èn een andere naald, van al dat heen en weer kreeg ik een slecht humeur, dus 2 machines was erg handig. Ik had het briljante idee een tweelingnaald met topstitchgaren te gebruiken, dat kan ik je niet aanraden, het was een hele toer voor mijn machine. Twee dikke draden door de spanningsschijven is blijkbaar een flinke klus, ik kreeg het aan de binnenkant dan ook niet netjes en de machine maakte flinke lussen bij iedere verdikking. Daarom ziet het er aan de binnenkant niet zo mooi uit.

Ik was a labor of love, I had to set up my back-up machine. Almost every seam has two rows of topstitching and the switching from normal needle/normal thread to topstitch needle/topstiching thread and back was too much. I had the briljant idea to thread a twin needle with topstitching thread, but I guess that 2 thick threads was a bit much for the tension discs. I don't recommend it. No matter how much I played with the tensions, I couldn't get it right and the machine looped terribly at every bump. So the inside of the jacket is not so pretty, but overall I am very happy with the result. And how do you sew a corner with a twin needle?


Al met al ben ik wel tamelijk tevreden. Die tweelingnaald/topstichgaren- combinatie zal ik niet zo snel meer gebruiken, dan maar 2 keer doorstikken. Heb je je wel eens afgevraagd hoe je met een tweelingnaald een hoek kunt naaien zoals op de zakklep?


It's the power of suggestion!

Pattern: "Cool dude" Ottobre

No comments:

Post a Comment